سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
ره آوین
دانشجویان کانون فزهنگی هنری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با توجه به دغدغه ی خود در مسائل فرهنگی تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتند و نظرات شخصی خود را در موضوعات متفاوت بیان می کنند . دقت شود که این نظرات ، نظرِ مجموعه ی بسیج دانشگاه نمی باشد .
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 66445
کل یادداشتها ها : 57
خبر مایه


یکی از زمینه های پیشرفت طبق الگوی اسلامی ایرانی، پیشرفت در حوزه سلامت در جامعه اسلامی است. این موضوع با توجه به هزینه های مادی و معنوی زیاد که در جامعه فعلی ما نمود دارد،  اهمیت خود را نشان می دهد . یکی از زیر گروه ها در بحث سلامت، سلامت تغذیه است. یعنی تغذیه سالم . متاسفانه در جامعه ما با رواج فرهنگ غربی ، روند تغذیه ای ما هم دستخوش تغییرات شومی شده است. فرهنگ غربی که در سایه توسعه تکنولوژی، اسراف و تجمل گرایی را به ملت ها تلقین و تحمیل کرده با تغییر دادن نوع تغذیه جوامع بشری و بخصوص جوامع اسلامی آنها را به سر منزل هلاکت سوق می دهد. افزایش بسیار نگران کننده بیماری های قلبی و عروقی و ... گواه این مدعاست. این تغییر نوع تغذیه در نسل نوجوان و جوان  بیشتر دیده می شود . دانشجویان هم به عنوان قشری از جوانان  کشور مان(که در تغییر نگرش جامعه موثرند) در نوک پیکان این سیاست مغرضانه دشمن قرار گرفته اند. بعضی از این عادات نادرست غذایی به قرار زیر است:

نخوردن صبحانه و یا در هنگامه صبحانه مصرف یک نوشیدنی داغ به همراه یک ماده غذایی مثلا پنیر که در یخچال بوده و دمای آن نزدیک صفر درجه است. این خود یکی از عوامل اصلی پوسیدگی و از بین رفتن دندان هاست.

استفاده از غذا های آماده فست فود که فاقد مواد مفید برای بدن می باشند. سیب زمینی سرخ کرده،
سوسیس و کالباس وگوشت گاو.

روغن هایی که در بازار موجود است روغن های صنعتی اند که در اتومبیل هم می توان از آن استفاده کرد. حال این روغن ها را به عنوان روغن خوراکی برای سرخ کردن و استفاده مستقیم در سالاد در تلوزیون هم تبلیغ می کنند!

استفاده بی اندازه از چای (سیاه و سبز) و استفاده از ظروف آلومینیومی برای پخت وپز و ظروف یکبار مصرف برای صرف غذا .

با شتاب غذا خوردن و نجویدن غذا

خوردن نوشیدنی های گازدار مثل نوشابه دلستر و... خوردن تنقلاتی مثل بیسکویت و کیک چیپس و پفک که عوارض بسیار خطرناکی دارند.

این موضوع ادامه خواهد داشت


      شهید




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ